fbpx

Ekonomia miejsca, która generuje zyski – czyli wydłużony sezon ogródkowy

Spragnieni gastronomicznych przyjemności i nowych doświadczeń postpandemiczni klienci jeszcze nigdy nie byli tak wymagający wobec sektora HoReCa. Nic więc dziwnego, że właściciele decydują się na coraz bardziej spektakularne pozycje w menu, ale również na wdrażanie innowacyjnych zmian dotyczących przestrzeni. Jedną z nich jest przedłużanie sezonu ogródkowego, dzięki inteligentnym maksymalizującym przestrzenie zewnętrzne, ich bezpieczeństwo oraz, co za tym idzie, zyski lokalu. O jakich rozwiązaniach mowa? O tym w poniższym artykule.

Po trudnych czasach całkowitego zamrożenia gastronomii, lokale, którym udało się przetrwać, przeżywają swój renesans, a nowe postpandemiczne bary i restauracje z godną podziwu odwagą wchodzą na rynek. Konkurencja jest ogromna. Sama różnorodność kuchni i oferowanych doświadczeń jest szczególnie widoczna w największych polskich miastach. Lokale prześcigają się w pomysłach, które mają rozkochać i przywiązać do siebie konsumentów.  Niemniej przed jednymi, jak i drugimi, stoi to samo wyzwanie – sprostać oczekiwaniom coraz bardziej wymagających klientów, którzy prócz przemyślanego menu, oczekują przemyślanie zorganizowanej przestrzeni, dostępnej i komfortowej przez 4 pory roku. I nie tylko na sali, ale również w ogródkach.

 

Usiąść i w spokoju zjeść

Gros polskich restauracji odnotowuje wzmożony ruch jeszcze długo po wakacjach. W topowych miejscach, szczególnie w weekendy, rezerwacje wypełniają wszystkie stoliki. W najbardziej ekstremalnych przypadkach przed lokalem stoi kolejka zniecierpliwionych, nierzadko marznących osób. Na pierwszy rzut oka wydawać się może, że jest to widok sprzyjający lokalom, wszak obserwacja czekających ludzi na to, by móc zjeść konkretne danie, daje poczucie, że w knajpie serwowane jest szalenie wyjątkowa kuchnia.

 

Czar pryska, kiedy dochodzi do głosu rozsądek konsumentów, którzy po wystaniu w kolejce i zjedzeniu dania, traktują knajpę jak odhaczony punkt z bucket list i wracają do niej rzadko lub wcale. Powód jest prosty – szkoda im czasu na stanie w kolejce. Drugim scenariuszem zachowania konsumenta jest decyzja o zamówieniu dania z lokalu, ale w dostawie (o ile dana knajpa współpracuje z firmą od dostaw lub sama ma taką usługę w ofercie). Wówczas chwile oczekiwania na jedzenie można produktywnie zagospodarować w domowym zaciszu lub w firmowej przestrzeni, zamiast bezczynnego stania w kolejce przed lokalem.

Konsumenci cenią wygodę lokalu, doświadczenia wynikające z obsługi i konsumpcji oraz krótki czas oczekiwania na jedzenie. O ile zapewnienie dwóch ostatnich wymogów zależy od wielu złożonych czynników, o tyle pierwszy punkt to nic innego, jak dobre rozplanowanie przestrzeni.  Im więcej miejsc do spoczynku i jedzenia, tym lepiej (oczywiście bez niezdrowej przesady). Dlatego też coraz większa liczba lokali decyduje się na ogródki, nawet te miniaturowe, które pozwalają na przyjęcie większej liczby gości, rozładowując kolejki i nagromadzenie rezerwacji.

 

Ogródku trwaj wiecznie

Lockdowny i zamrożenie gastronomii sprawiły, że ludzie jeszcze bardziej docenili możliwość wyjścia do restauracji i konsumpcję na świeżym powietrzu. Chętnie przesiadują w ogródkach od pierwszych ciepłych dni, delektując się potrawami lub po prostu pijąc kawę z widokiem na dynamiczny krajobraz miasta. Sezon ogródkowy to też atrakcyjny czas dla samego lokalu, ponieważ ten zyskuję dodatkową przestrzeń.

Sezon ogródkowy trwa zazwyczaj od maja do września, wykorzystując wszystkie dobrodziejstwa przyjemnej polskiej aury w tym okresie. Coraz więcej lokali jednak wyłamuje się z tego umownego czasu, przetrzymując outdoorową część lokalu nawet do listopada. Tworzy się trend wydłużonego okresu ogródkowego, który z roku na rok będzie coraz bardziej zauważalny w polskiej gastronomii. I dobrze, ponieważ jest to opcją win-win zarówno dla właścicieli lokalu, jak i klientów, którzy chętniej odwiedzą lokal, wiedząc, że mają możliwość wyboru lokalizacji miejsca oraz większe szanse na wolny stolik.

Schody zaczynają się dopiero, kiedy taki ogródek trzeba mądrze rozplanować, by jednocześnie oferował wygodę z przemyślaną ekonomią miejsc, zabezpieczenie przed różnymi warunkami atmosferycznymi oraz zgodność z planami przestrzeni miejskiej, którą zatwierdza urząd. Z pomocą wówczas przychodzą inteligentne systemy zadaszeń, które dostosowują się do przestrzeni, umożliwiając optymalizację ilości miejsc siedzących oraz personalizację designu, by ta była zgodna z wytycznymi urzędu; to jest dopasowana do architektury miasta. Przykładem takich rozwiązań są chociażby parasole Palazzo Noblesse lub Fortello, szwajcarskiej marki Glatz, które pod swoimi zadaszeniem mogą pomieścić nawet do 20 miejsc, poprzez ograniczenie do jednej parasolowej podstawy. Oferują również możliwość personalizacji koloru tkaniny i konstrukcji. Ich trwałość potwierdzają wyniki testów, w których przetrwały bez uszczerbku wiatr wiejący z prędkością 120 km/h. Dzięki tak trwałej konstrukcji, ogródek bez problemu może dotrwać od wczesnej wiosny (marzec-kwiecień) do pierwszych  jesieni dni (październik-listopad), chroniąc ucztujących przed ewentualnym deszczem i spadającymi liśćmi. W tym przypadku niepogody idealnym rozwiązaniem będzie montaż nagrzewnicy imitującej przyjemne ciepło tuż pod czaszą parasola Glatz. Ogródek otrzyma wówczas podwójnie więcej miejsca, które w innych okolicznościach zajęłyby stojące nagrzewnice i nogi mniejszych parasoli.

Dla lokali, w których ogródek jest miejscem stałym, najlepszym rozwiązaniem będą elektryczne pergole, takie jak model Algarve marki Renson lub Pergostyle od włoskiej firmy BT Group. Pergole nie tylko wytrzymają zmieniające się warunki pogodowe, ale inteligentnie dostosują się do nich, poprzez wbudowane czujniki śniegu, deszczu i wiatru oraz system odprowadzania wody. Jedna pergola umożliwia stworzenie ogródka nawet z 24 dodatkowymi miejscami dla gości, którzy będą mogli ucztować komfortowo i z beztroskim poczuciem bezpieczeństwa przed zmianami aury. Wystarczy bowiem tylko jedno kliknięcie pilota, by pergola stała się nieprzepuszczalnym, solidnym zadaszeniem, któremu żaden deszcz . Pergole dają również możliwość instalacji ścian bocznych, tworząc ogród zimowy, w którym można ustawić nagrzewnice, przyjemnie podnoszące temperaturę w lokalu. Restauracja zyskuje wtedy dodatkowe, całoroczne przedłużenie przestrzeni.

 

Leasing na Twój ogródek                      

Wychodząc naprzeciw klientom, którzy od jednorazowych wydatków, wolą bezpieczne i przyjazne systemy spłat okresowych, wprowadziliśmy leasing na produkty do wyposażenia ogródków dla sektora HoReCa. Jest to inicjatywa, która tylko potwierdza nasze zaufanie do najwyższej jakości oferowanych produktów. Dzięki ofercie leasingowej można cieszyć się przedłużonym sezonem ogródkowym, jednocześnie nie martwiąc się o duże koszty utrzymania  ogródka po sezonie lub o straty powstałe w wyniku jakichkolwiek uszkodzeń. Stawiamy na elastyczność, dlatego oferujemy dwa warianty spłat leasingu: kwartalnie na okres 36 miesięcy i na 48 miesięcy. W przełożeniu na produkty wygląda to następująco:

 

Ogródek odporny na kryzys

W niepewnych czasach i rosnącej inflacji, leasing zadaszeń jest jedną z najbezpieczniejszych opcji dla właścicieli lokali. Powyższa oferta ma stałą stopę procentową, co wyklucza ryzyko wzrostu raty przez cały okres trwania umowy. W połączeniu z wyjątkową jakością produktów do budowy ogródka, tworzone jest miejsce dosłownie odporne na kryzys – ekonomiczny i atmosferyczny. Odpowiadając na wyzwania zmieniającego się świata, dostosowujemy swoją ofertę i stale ją poszerzamy, by lokale gastronomiczne mogły wydobywać potencjał i jednocześnie powiększać swoje zyski, poszerzając ramy sezonu i otwierając się na spragnionych doświadczeń klientów, niezależnie od pory roku. Klientocentryczność nigdy nie była tak ważna w HoReCa, jak dziś. A wiernych klientów nie warto skazywać na stanie w kolejce, kiedy wokół aura nie sprzyja.

 

 

DORMAX DESIGN – jesteśmy polską firmą, która powstała w 1994 roku jako dział obsługi klientów indywidualnych największej hurtowni przesłon okiennych Dormax. Idąc z duchem czasu, rozpoczęliśmy przemianę, zwiększając swój asortyment o innowacyjne rozwiązania zacienień wnętrz i ogrodów oraz rozpoczynając współpracę z największymi światowymi producentami i architektami. W swojej ofercie posiadamy rolety i żaluzje manualne oraz elektryczne, rozwiązania kompatybilne ze smart home, markizy, pergole, żaluzje fasadowe oraz wiele innych produktów, które czynią domy i lokale użytkowe miejscem jeszcze bardziej komfortowym i przyjaznym, niezależnie od panujących na zewnątrz warunków. Oferujemy również projekty szyte na miarę oraz profesjonalne doradztwo w zakresie designu przestrzeni i systemu zaciemnień. Dla naszych klientów jesteśmy dostępni całą dobę.

Skontaktuj się z nami i poznaj nasze rozwiązania dla Twojego komfortu:

+48 22 511 22 62

biuro@dormaxdesign.pl